کارولینای آرامگاه آرمگاه سعدی شیراز شاعر

کارولینای: آرامگاه آرمگاه سعدی شیراز شاعر بزرگداشت سعدی شیخ اجل سعدی تصاویر از آرامگاه سعدی شیراز

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی ارائه اینترنت رایگان در مکان‌های عمومی / توصیه وزیر ارتباطات به اپراتورها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، فناوری اطلاعات باید رشد پنج برابری داشته باشد، پیشنهاد کرد نمایشگاهی دائمی جهت ارائه خدمات ۵G

ارائه اینترنت رایگان در مکان‌های عمومی / توصیه وزیر ارتباطات به اپراتورها

توصیه وزیر ارتباطات به اپراتورها: ارائه اینترنت رایگان در مکان های عمومی

عبارات مهم : فناوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، فناوری اطلاعات باید رشد پنج برابری داشته باشد، پیشنهاد کرد نمایشگاهی دائمی جهت ارائه خدمات ۵G در حوزه های متفاوت ایجاد شده است و همچنین اپراتورها حجم محدودی از اینترنت رایگان را در مکان های عمومی به مشترکان ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در گردهمایی وقت های اقتصادی نسل ۵ و نخستین آزمایش شبکه کامل ۵G در کشور، با بیان اینکه کشورهای متفاوت دنیا در توسعه فناوری اطلاعات عمدتا یک برنامه استراتژی دارند که توسعه را شکل می دهد، گفت: امروز توسعه تکنولوژی با توسعه فرهنگ همسان و همزمان شده است هست. نمی توان بخشی از توسعه را انجام داد و از بخش های دیگر غافل شد لیکن آسیب های فراوانی دارد.

ارائه اینترنت رایگان در مکان‌های عمومی / توصیه وزیر ارتباطات به اپراتورها

وی با اشاره به توسعه فناوری ۵G اظهار کرد: با آمدن ۵G بخش اعظمی از خدمات سنتی در حال تبدیل به خدمات نوین هستند و ما شاهد کم کردن تاخیر و زیاد کردن پهنای باند هستیم. با توسعه این فناوری ارزش بازار اینترنت در دنیا بزرگ می شود.

لزوم رشد پنج برابری IT در برنامه ششم توسعه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این فناوری ها سبک زندگی را عوض می کنند، رفاه را زیاد کردن و مفهوم حاکمیت را عوض کردن می دهند، افزود: شاید ۱۰ سال در برابر تغییرات ایستادگی شد ولی در سه سال گذشته این عنوان جبران شده است هست. در برنامه ششم توسعه آمده است که بخش مخابرات باید رشد ۲.۵ برابری و در حوزه فناوری اطلاعات باید رشد ۵ برابری داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، فناوری اطلاعات باید رشد پنج برابری داشته باشد، پیشنهاد کرد نمایشگاهی دائمی جهت ارائه خدمات ۵G

جهرمی ادامه داد: نیاز مردم در حال رشد است و مردم ما نیازمند هستند از خدماتی که در یک گوشه دنیا عرضه می شود، استفاده کنند. اگر ما جهت توسعه نیاز مردم فکر نکنیم و ابزار را فراهم نکنیم، بازار ما در اختیار بازار بین الملل قرار می گیرد.

پیشنهاد ایجاد نمایشگاه دائمی ۵G

وی با بیان اینکه باید توسعه پایدار داشت و همزمان با رشد فناوری هایی مانند ۵G به رشد فرهنگ فکر کرد، افزود: باید از ظرفیت موجود جهت اصلاح و رفاه مردم، حل مسئله اشتغال و توسعه پایدار تلاش کرد. ما درخواست داریم نمایشگاهی دائمی ایجاد شود تا بخش های متفاوت از جمله بانک مرکزی، کشاورزی و صنعت از این فناوری استفاده کنند.

ارائه اینترنت رایگان در مکان‌های عمومی / توصیه وزیر ارتباطات به اپراتورها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شکایات مردم از کم فروشی اپراتورها گفت: مردم با فعالیت اپراتورها رفاه خوبی پیدا کردند و مورد نیاز است این رفاه زیاد کردن یابد. راجع به تعرفه و کم فروشی شکایاتی وجود دارد که البته رگولاتوری آنها را تایید نمی کند بلکه می گوید مردم نمی توانند مصرف خود را کنترل کنند و آپدبت خودکار برنامه ها و دانلود ویدیو حجم زیادی می گیرد. لبته اپراتورها باید این آمار را در اختیار مشترکان قرار دهند، لیکن رضایت مشترکان مباهات اپراتور است.

ارائه خدمات عمومی وای فای به وسیله اپراتورها

جهرمی با تاکید بر ارائه رفاه زیاد جهت مردم به وسیله اپراتورها بیان کرد: اپراتورها باید به فروشگاه ها و مراکز رفاهی به صورت عمومی خدماتی ارائه دهند. خدمات وای فای با حجم مشخص باید جهت رفاه مردم قرار گیرد. همان طور که در دنیا مرسوم است که این اتفاق بیفتد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، فناوری اطلاعات باید رشد پنج برابری داشته باشد، پیشنهاد کرد نمایشگاهی دائمی جهت ارائه خدمات ۵G

وی در ادامه با بیان اینکه بازدیدکنندگان به بعضی از اپلیکیشن ها توجه خاص دارند، گفت: جهت مثال تاخیر در بازی های رایانه ای آنلاین باید ۱۰۰ میلی ثانیه باشد که این عدد در حال حاضر زیاد است و نارضایتی بازدیدکنندگان را در پی خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با تاکید بر اهمیت توسعه سرمایه گذاری اپراتورها در کسب وکارهای نوپا اظهار کرد: جهت برطرف نیازهای عمومی مردم که در حال رشد هست، به سرمایه گذاری اپراتورها نیاز هست. اگر بخواهیم توسعه پایدار داشته باشیم باید کسب وکارها شکل بگیرند. جهت رشد بازار IT نباید تنها استفاده کننده بود، بلکه باید سرمایه گذاری داشت. همچنین در نمودار شرکت فناوری اطلاعات، تکیه ی جمهوری اسلامی بین کشورهای متفاوت روی نیروی انسانی است و ما استعدادهایی داریم که در شرکت های کشورهای دیگر حضور دارند.

ارائه اینترنت رایگان در مکان‌های عمومی / توصیه وزیر ارتباطات به اپراتورها

تغییر مدل تعرفه گذاری اینترنت در برنامه ۱۰۰

جهرمی همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با تاکید بر تلاش جهت عوض کردن مدل تعرفه گذاری اینترنت از حجمی به مصرف منصفانه بیان کرد: مدل اخیر اینترنت ثابت که در آخر دولت یازدهم تا مرز اجرایی شدن پیش رفت به علت اعتراض بازدیدکنندگان لغو شد. شاید نگرانی بازدیدکنندگان از مدل تازه به علت ضعف وزارت ارتباطات و رگولاتوری در اطلاع رسانی بود که حتی کار خوب هم با ارائه ضعیف نتیجه مثبت نخواهد داشت.

وی نسبت به اصلاح تعرفه اینترنت ثابت در ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم ابراز امیدواری کرد و گفت: در اصلاح تعرفه رویکرد کم کردن قیمت اینترنت زیرساخت و کم کردن قیمت انتقال مخابرات و تعیین تعرفه ترجیحی جهت محتوای داخلی هست. در حال حاضر در کشورهای کمی اینترنت ثابت به صورت حجمی عرضه می شود و ما تلاش داریم این سرویس را غیر حجمی کنیم و بر مبنای مصرف منصفانه پیش ببریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سؤالی مبنی بر انتقال سرورهای خبر رسان تلگرام به کشور عزیزمان ایران و یا جایگزینی سرویس بومی با این خبر رسان اظهار کرد: نمی توان به صورت اضطراری یک سرویس بومی را جایگزین خبر رسان تلگرام کرد. البته باید تلاش کنیم تا اقتصاد خبر رسان در کشور فعال شود و مردم خودشان گزینش کنند، نه اینکه با اعمال محدودیت در سرویس های دیگر این کار را انجام دهیم.

جهرمی راجع به مسئله کشور عزیزمان ایران با انجمن جهانی گوشی توضیح داد: صحبت هایی از طرف این انجمن و خود اپراتورها در حال پیگیری است و آنها می گویند که اوفک (دفتر کنترل سرمایه های خارجی) باید مجوز بدهد که اکنون مجوز حضور شرکت های ایرانی در این انجمن صادر شده است و از بعد تبادلات مالی دنبال راه حل می گردند.

وی همچنین راجع به مسئله از بین بردن اپلیکیشن های ایرانی از فروشگاه های برنامه های خارجی گفت: به طور جدی در وزارت ارتباطات و وزارت امور خارجه پیگیر این عنوان هستیم که بعد از حصول نتیجه اعلام می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وعده ایجاد چندین شرکت سرآمد بین المللی در حوزه آی تی، توضیح داد: اعلام کردیم که در آخر چهار سال چشم انداز برخورداری از پنج شرکت سرآمد جهانی در حوزه آی تی را داریم که هم اکنون از نظر کپی رایت، مقررات مالی و ثبت شرکت های کسب و کارهای نوپا مشکلاتی داریم که جهت برطرف موانع و حمایت باید مسیر را هموار کنیم. فعلاً در حال آنالیز شرایط و بررسی نظرات هستیم و طبیعتاً انتظار نداریم که در مدت یک ماه که از اعلام این وعده می گذرد، این شرکت ها را ایجاد کرده باشیم.

تلاش جهت کم کردن وابستگی به گوگل

جهرمی با تاکید بر لزوم تلاش جهت کم کردن وابستگی مطلق به گوگل بیان کرد: کشورهای دنیا به دنبال راه حل هایی جهت از بین بردن وابستگی مطلق به گوگل هستند. کارها اخیر زنگ هشداری جهت ماست که به این مدل فکر کنیم و به سمت از بین بردن وابستگی مطلق به گوگل برویم.

وی همچنین از مذاکره با شهرداری ها جهت اتخاذ راه حل یکپارچه جهت حل مسئله راه اندازی دکل های مخابراتی خبر داد و گفت: راه اندازی بسیاری از سایت ها جهت مردم مزاحمت تلقی می شود، لیکن دلواپس ارزش منزل هایشان و آلودگی فرکانس هستند. ولی با همکاری وزارت ارتباطات و شرکت انرژی اتمی و پایش دائم فرکانسی باید جهت ساختن فرهنگ و برطرف این مسئله و برطرف نگرانی مردم تلاش کنیم.

نخستین آزمایش شبکه کامل ۵G

به گزارش ایسنا، در این مراسم ایرانسل نخستین آزمایش شبکه کامل ۵G کشور عزیزمان ایران را انجام داد.

علیرضا قلم بر دزفولی -مدیرعامل ایرانسل- در این مراسم گفت: شبکه نسل ۲ همراه ایرانسل ۸۶درصد پوشش جمعیتی را مشمول بر می شود و برابر با ۴۹.۵ میلیون یکسان هست. همچنین ۳۱ میلیون گوشی گوشی پشتیبانی کننده از ۳G از شبکه ایرانسل استفاده می کنند و ۲۳ میلیون یکسان از خدمات نسل سوم ایرانسل در حال استفاده هستند. تعداد گوشی های گوشی پشتیبانی کننده از شبکه نسل چهارم ایرانسل ۱۱ میلیون هست. ۸.۵ میلیون نفر از نسل چهار ایرانسل استفاده می کنند و تعداد مشترکان شبکه نسل ۴.۵ ثابت ۲۵۰ هزار نفر است.

مدیرعامل ایرانسل اظهار کرد: مصرف دیتای روزانه از ابتدای راه اندازی شبکه اینترنت پهن‎ باند در شهریور ۹۳ برابر با ۹۰ ترابایت بود که این عدد در ۲۵ شهریورماه ۹۶ و در فاصله سه سال به ۳هزار و ۱۳ ترابایت رسیده هست. رشد سرانه دیتای همراه مشترکان ایرانسل ۲۷ برابر بوده و رشد ترافیک روزانه دیتای همراه نیز ۵۸ برابر هست. همچنین در شهریورماه سه سال قبل پهنای باند مصرفی مشترکان ایرانسل ۱۵ گیگابیت بر ثانیه بود که این آمار در شهریورماه جاری به ۳۶۳ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

دزفولی همچنین در خصوص نتیجه های تفکیک و کم کردن تعرفه ترافیک داخلی گفت: بعد از اعمال تفکیک و کم کردن تعرفه ترافیک داخلی و اعمال تعرفه نیم بها جهت محتوا و وب سایت های داخلی، هزینه مشترکان تا ۶۰۰ میلیارد ریال کم کردن پیدا کرده هست.

واژه های کلیدی: فناوری | اطلاعات | ایرانسل | اطلاعات | ایرانسل | اینترنت | وزیر ارتباطات | اخبار اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار